Publikationen

2015

Grafenhofer, I., Siller, H.-St. (in review 2015). How to build up a hydrogen refuelling station infrastructure in Germany - An interdisciplinary project approach for mathematics classrooms. In: Wake, Stillman, Blum, North (Hrsg.), Crossing and Researching Boundaries in Mathematical Modelling Education., Springer.

Grafenhofer, I. (2015). Kalte Progression für den Mathematikunterricht produktiv nutzen. In: PM Heft 62. S. 14-19.

Grafenhofer, I. & Hupp, I. (2015). Joghurtverpackungen unter der mathematischen Lupe. In: MU Heft 5, S. 46-55.

Grafenhofer, I. & Hupp, I. (2015). Joghurtverpackungen unter der mathematischen Lupe. In: Beiträge zum Mathematikunterricht, S. 316-319.

 

2011

Grafenhofer, I. (2011). Radioaktiven Zerfall mathematisch Modellieren. In: ISTRON Band 16. Herausgeber: Siller, H.-St., Maaß, J. & Greefrath, G.: S. 131-142; Verlag: Franzbecker.

 

2009

Grafenhofer, I. (2009). An Empirical Study on Beliefs of Pre-service-Teachers. In: Beliefs and Attitudes in Mathematics Education: New Research Results. Herausgeber: Maaß, J. & Schlöglmann, W.; S. 131-142; Verlag: Sense Publishers, Rotterdam/Taipei.