ICA-Konferenz 2021 mit zehn Landauer Beiträgen

Das IKM ist in diesem Jahr mit zehn Beiträgen auf der renommierten ICA-Konferenz vertreten, die dieses Jahr virtuell stattfindet.

An insgesamt zehn angenommenen Beiträgen sind Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler des Instituts für Kommunikationspsychologie und Medienpädagogik (IKM) auf der Jahrestagung der International Communication Association (ICA)  beteiligt. Die Tagung gilt als bedeutendste Konferenz im Fach Kommunikationswissenschaft und findet vom 27. bis zum 31. Mai 2021 statt.

Die folgenden Beiträge werden vorgestellt:

The Influence of Moral Framing and Impression Motivation on the Persuasive Effect of YouTube Comments ( Hirschhäuser, V. & Winter, S.). Communication & Technology. 

Threat Alert: (Fake) News Selection and Sharing During the COVID-19 Pandemic (Klebba, L. & Winter, S.). Mass Communication. LINK

Work in Progress: Who Encounters Disinformation Online and Why? Investigating Predictors of Exposure to Disinformation ( Christner, C. & Makhortykh, M.). Political Communication. 

Rally `Round what Flag? The Role of Media Consumption during the COVID-19 Pandemic for the Development of Political Trust in Switzerland (de León, E., Makhortykh, M., Gil-Lopez, T., & Adam, S.). Mass Communication. 

The company you keep: Social network size, heterogeneity, and political participation gaps (Ahmed, S. & Gil-Lopez, T.). Communication & Technology. 

Facing a 'Double Bind'? Female Right-Wing Populists’ Communication on Instagram and its Impact on VotersBast, J; Oschatz, C., & Renner, A.-M.). Political Communication. 

The Role of Prior Attitudes in Narrative Persuasion: Evidence from a Cross-National Study in Germany and the US (Oschatz, C., Niederdeppe, J., & Liu, J.). Mass Communication. 

'Always a Happy Ending? ' Research into the Cognitive Responses and Enjoyment of Crime Drama (Oschatz, C., Emde-Lachmund, & Helmstädter, M.). Information Systems. 

'A conceptual framework on analyzing the appearance and 
duration of media effects' (Thomas, F.). Political Communication. 

Visual polarization: Examining the interplay of visual cues and media trust on the evaluation of political candidates (con Sikorsky, C.). Journalism Studies. 


Datum der Meldung 05.02.2021 00:00
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