Publications

2011


 
  • Distance-Based Tractography in High Angular Resolution Diffusion Imaging
    D. Röttger, V. Seib and S. Müller
    Computer Graphics International (CGI), Canada, Ottawa, June 12-15, 2011, accepted for publication in The Visual Computer, Video
  • MFC: A Morphological Fiber Classification Approach
    D. Röttger, V. Seib and S. Müller
    Bildverarbeitung für die Medizin (BVM), Lübeck, March 20-22, 2011, p. 364-368, Poster
  • Physically Based Real-time Simulation of an Automation Plant
    Stefan Rilling, Gerrit Lochmann 
    25th European Conference on Modelling and Simulation, 2011, Krakow, Poland. Accepted for publication.
  • A Framework to Meet Didactical Requirements for Serious Game Design
    Rilling, S.; Wechselberger, U.
    The Visual Computer, Jg. 27, H. 4, ISSN 0178-2789

  • Voxel-based Global Illumination
    Sinje Thiedemann, Niklas Henrich, Thorsten Grosch, Stefan Müller
    ACM SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics and Games (i3D 2011), San Francisco, USA, 2011

 

2010


 

  • An Exploration and Planning Tool for Neurosurgical Interventions
    D. Röttger, C. Denter, S. Engelhardt, B. Güssefeld, A. Hausdörfer, G. Lochmann, D. Ospelt, J. Paschke and Q. Tao
    IEEE Visualization Contest 2010, Honorable Mention Submission, Paper, Poster, Video

  • Dynamic Exploration of DTI Volume Data
    D. Röttger, J. Eraßmy and M. Raspe
    Eurographics Workshop on Visual Computing for Biology and Medicine (VCBM), Leipzig, July 1-2, 2010, Poster

  • Eduventure 2: Pädagogische Konzeption eines Lernspiels zur kulturhistorischen Bildung
    U. Wechselberger
    In: Ganguin, S. und Hoffmann, B. (Hrsg.) Digitale Spielkultur, Schriften zur Medienpädagogik, München: kopaed, 2010, S. 191–202

  • Global Illumination using Parallel Global Ray-Bundles
    Jan Hermes, Niklas Henrich, Thorsten Grosch, Stefan Müller
    15th International Workshop on Vision, Modeling and Visualization, Germany, 2010

  • Reconstruction of Spectra Using Empirical Basis Functions
    Jakob Bärz, Tina Hansen, Stefan Müller
    6th International Symposium on Visual Computing, Las Vegas, Nevada, USA, Nov 29 - Dec 1, 2010

  • Bridging the Gap Between Didactical Requirements and Technological Challenges in Serious Game Design (accepted for publication). Stefan Rilling, Ulrich Wechselberger, Prof. Dr. Stefan Müller. International Conference on Cyberworlds 2010, Nanyang Technological University, Singapore.

  • Gamebasierte Motivationskonzepte für die Ausbildung an automatisierungstechnischen Anlagen (accepted for publication)
    Dominik Grüntjens, Stefan Rilling, Ulrich Wechselberger, 9. Paderborner Workshop "Augmented & Virtual Reality in der Produktentstehung", Paderborn, 2010

  • Serious Games zwischen Spiel und Ernst
    Ulrich Wechselberger
    In: Dittler, U. und Hoyer, M. (Hrsg.), Zwischen Kompetenzerwerb und Mediensucht – Chancen und Gefahren des Aufwachsens in digitalen Erlebniswelten aus medienpsychologischer und medienpädagogischer Sicht, München: kopaed, S. 135-145

  • Validating Photometric and Colorimetric Consistency of Physically-Based Image Synthesis
    Jakob Bärz, Niklas Henrich, Stefan Müller
    5th European Conferenceon Colour in Graphics, Imaging, and Vision, Finland, 2010

  • A Hybrid Approach to Interactive Global Illumination and Soft Shadows
    Erik Knauer, Jakob Bärz, Stefan Müller
    Computer Graphics International 2010, Singapore

  • Spatial Color Confidence for Physically Based Rendering Settings on LC Displays
    Jörg Koch, Niklas Henrich, Stefan Müller
    International Conference on Computer Graphics Theory and Applications 2010, France, 2010

  • Confidence in Tone Mapping Applying a User-Driven Operator
    Annabell Langs, Jakob Bärz
    18th WSCG International Conference on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2010, Czech Republic

2009


 

2008


 

  • Serious Games aus pädagogischer Sicht
    Ulrich Wechselberger
    Vortrag beim Workshop "Serious Games" auf dem 25. Forum Kommunikationskultur der Gesellschaft für Medienpädagogik und Kommunikationskultur, November 22, Rostock

  • The Eduventure II. An Approach to Educational Game Design.
    Ulrich Wechselberger
    Proceedings of the 2008 International Conference on Cyberworlds, September 22-24, 2008, Hangzhou, China, p. 397-404 (Link)

  • Interactive Particle Tracing in Dynamic Scenes consisting of NURBS Surfaces
    Jakob Bärz, Oliver Abert, and Stefan Müller
    IEEE/EG Symposium on Interactive Ray Tracing 2008, Los Angeles, CA, USA, August 9-10, 2008

  • Hierarchical and Object-Oriented GPU Programming
    Matthias Raspe, Guido Lorenz, and Stephan Palmer
    Computer Graphics International Conference (CGI) 2008, Istanbul, Turkey, June 9-11, 2008, p. 333-337 (Poster presentation: Poster [0,5 MB])

  • Lernen durch Computerspiele
    Ulrich Wechselberger
    Gamedays 2008, Darmstadt, May 29, 2008 (Vortrag: Folien [1,1 MB])

2007


 

2006


 

2005


 

2004


 

2003


 

Bücher


  • Virtuelle und Erweiterte Realität, 1. Workshop der GI Fachgruppe VR/AR
    Guido Brunett, Martin Göbel, Stefan Müller
    Shaker Verlag 2004, ISBN 3-8322-3225-7

  • Virtuelle und Erweiterte Realität, 2. Workshop der GI Fachgruppe VR/AR
    Torsten Kuhlen, Leif Kobbelt, Stefan Müller
    Shaker Verlag 2005, ISBN 3-8322-4431-X